صادرات و واردات رب گوجه فرنگی

شیر خشک صنعتی

شیر خشک صنعتی یکی از پر استفاده ترین مواد اولیه در تولید  مواد غذایی و خواربار میباشد که در اینجا هلدینگ ساتیس صادرات و واردات این محصول را هم برای شما فراهم میکند.

توضیحات تکمیلی شیر خشک صنعتی

تصور کنید شما یا یکی از اطرافیان شما شغل بازرگانی دارند و قصد داند برای یک مشتری در کشور گرجستان شیر خشک صنعتی صادر کنند .

به نظر شما چه فاکتورهایی برای خرید مطمئن شیر خشک صنعتی نیاز هست؟ قطعا به دنبال اطلاعات جامع و کاملی از این محصول می گردید تا بی گدار به آب نزنید!

در کل به نظر شما یک شیر خشک صنعتی مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مشخصات ظاهری شیر خشک صنعتی یکی از فاکتور هاست!

شیر خشک صنعتی به اسامی پودر شیر یا شیر پودری هم در بازار شهرت دارد . شیر خشک صنعتی در واقع یک فرآورده لبنی تولید شده است که با بخار شدن آب موجود در شیر به طریقی که حالت پودری شود و رطوبت آن از دست رود ، حاصل می شود.

شیر خشک صنعتی همان مواد های مغذی ای که در شیر وجود دارد را دارا می باشد یعنی به طور کلی عنصرهای مورد نیاز استخوان همانند پروتئین را تامین خواهد کرد.

شیر پودری یا همان شیر خشک صنعتی را می توان یک منبع برای پروتئین، ویتامین آ ، ویتامین دی و کلسیم  دانست و امکان دارد به برنامه غذایی و رژیم اشخاصی که به دلایلی به پروتئین بالاتری احتیاج دارند ، اضافه شود.

همان طور که نام آن هم پیداست ، حالتی پودری شکل به رنگ سفید مایل به شیری یا زرد دارد و بافتی با ذرات یکدست و یکنواخت را داراست .

صادرات و تولید شیر خشک صنعتی

آیا قصد خرید و صادرات شیر خشک صنعتی را دارید ؟ خیلی وقت است به دنبال شیر خشک صنعتی مرغوب برای خرید و صادرات می گردید ؟ پیشنهاد ما به شما شیر خشک صنعتی مغانه است .

شیر خشک صنعتی مغانه چربی بالایی دارد و به همین جهت در صنایع غذایی مختلف کاربرد زیادی دارد . آمار و تحقیقات داخلی نشان می دهد که رشد تقاضای این محصول مرغوب در کشور بسیار بالا می باشد.

از طرفی دیگر افزایش یافتن تولید شیر خشک صنعتی در کشور عزیزمان ایران می تواند یک جایگزین برای واردات این محصول هم باشد. بنابراین افزایش تولید شیر خشک صنعتی علاوه بر این که نیازهای داخلی را تامین می کند، فرصت صادرات این محصول به کشورهایی همچون عراق و افغانستان را هم فراهم می کند .

دسته بندی شیر خشک صنعتی مغانه از نظر چربی

مطابق با میزان پروتئین یا چربی موجود در پودر شیر ، دسته بندی های گوناگونی از آن را می توان داشت:

_ شیر خشک صنعتی پر چرب یا پودر شیر کامل. ( پودر شیر با 26%_40% چربی شیر از لحاظ وزنی می باشد)

_ شیر خشک صنعتی بدون چربی ، اسکیم . ( با 5/1% چربی شیر یا کمتر از لحاظ وزنی می باشد)

_ شیر خشک فاقد چربی از خشک کردن شیر بدون چربی به دست می آید و با اسامی شیر خشک اسکیم و شیر خشک ویژه هم معروف است.

_ دوغ خشک وپودر دوغ که پودر شیر با حذف کردن آب دوغ به دست می آید.

حال اگر قصد خرید و صادرات شیر خشک صنعتی را دارید حتما برایتان اهمیت دارد که مقدار پروتئین  موجود در آن چگونه است.

پودر شیر یا شیر خشک ربا پروتئین 33 درصد

با پروتئین 27 درصد

و با پروتئین 21 درصد

حال سوالاتی مطرح می شود که چرا باید بازرگانان به فکر صادرات شیر خشک صنعتی باشند.

_ بیشترین کاربرد و مصرف شیر خشک صنعتی در صنایع غذایی برای تولید چه محصولاتی است؟

در تهیه محصولات گوناگونی همانند سوسیس کالباس، پفک ، کیک، بیسکوئیت ، کلوچه و شیر های بازسازی شده از پودر شیر خشک صنعتی استفاده می شود.

_ در کل علت استفاده از شیر خشک در صنایع غذایی چیست؟

در صنعت لبنیات از شیر خشک صنعتی به عنوان جایگزین بخشی از شیر تازه استفاده می شود ولیکن علت کاربرد آن در صنایع کیک و کلوچه و غلات ، ایجاد کردن یک طعم و عطر مطلوب ، رنگ طلایی به علت سریع شدن واکنش های قهوه ای شدن و افزایش ارزش غذایی می باشد .

_ شیر خشک استفاده شده در بعضی محصولات، همان شیر خشک مناسب برای تغذیه نوزاد و بچه ها می باشد؟

جواب این سوال خیر است. این دو شیر خشک کاملا باهم فرق دارند . شیر خشک مصرف شده در صنعت غذایی معمولا از نوع کم چرب است که هیچ گونه ماده ای مازاد ندارد و پودری حاصل از خشک شدن شیر طبیعی می باشد.

این در صورتی است که ترکیب شیر خشک مختص نوزادان با اعمال تغییراتی در مواد تشکیل دهنده، به ترکیب شیر طبیعی مادر نزدیک تر می شود.

ضمن این که با توجه به حساس بودن گروه مصرف کننده، رعایت کردن اصول بهداشتی در تهیه و تولید شیر خشک نوزادان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

شیر خشک مخصوص نوزادان می تواند دارای تنوع هم باشد، مثلا بدون لاکتوز یا کم لاکتوز برای آن دسته از کودکانی که به این قند حساسیت دارند، تولید می گردد.به طور کلی این شیر خشک غنی تر از شیر خشکی می باشد که در صنعت کاربرد دارد .

_ شیر خشک مصرفی در صنایع غذایی ایران تولید داخلی کشورمان است یا وارداتی است؟

بخش بزرگی از شیر خشک صنعتی و مصرفی در صنایع غذایی داخل کشور تولید می گردد و قسمتی از آن هم وارداتی است . شیر خشک نوزادان هم تا چند سال اخیر وارداتی بودند اما در سال های گذشته تعدادی از کارخانجات داخلی این محصول را با کیفیت مناسب و قابل رقابت با گونه های خارجی به تولید می رسانند .

لازم به ذکر است که نکته ای حائز اهمیت گفته شود و آن هم این است که ماده اولیه تولید شیر خشک همان شیر گاو است ولی متاسفانه در دو سال اخیر تولید شیر در کشور روند کاهشی داشته که همین منجر به عدم تولید کافی شیر خشک در کشور و افزایش واردات آن شده است.

_ آیا می توان شیر خشک را از نظر داشتن ریز مغذی های گوناگون مثل کلسیم و پروتئین با شیر تازه مقیاس کرد؟

شیر خشک صنعتی مغانه به غلظت رسیده شیر تازه است پس طبیعتا املاح آن دچار تغییر نمی شود اما به دلیل استفاده از حرارت در فرآیند خشک کردن آن ، تغییراتی جزئی در پروتئین دیده می شود و مقدار ویتامین های موجود در آن کم می شود.

_ برخی افراد ادعا دارند شیر خشک صنعتی موجب کاهش ارزش غذایی خوراکی های گوناگون می شود. آیا بازرگانان چنین ادعایی را باور کنند ؟

باید گفت خیر ، این تصوری اشتباه و غلط است زیرا عموما شیر خشک صنعتی به مواد غذایی همچون کیک و کلوچه و … اضافه می گردد و این امر حتی موجب بهبود ارزش غذایی آن ها هم می شود.

_ عموم بازرگانان درباره وجود ملانین در شیر خشک صنعتی نگرانی دارند و به همین علت از خرید شیر خشک امتناع دارند . آیا حقیقتا در شیر خشک های صنعتی ملانین وجود دارد ؟

موضوع وجود ملانین در شیر خشک صنعتی که در چند سال اخیر مطرح شده ، محدود به یکی دو کشور می باشد که در ظاهر ایران واردات شیر خشک از آن ها را ممنوع اعلام کرده است . دوم هم این که شیر خشک وارداتی آن قدر هم پراکنده و زیاد نیست که قابل کنترل نباشد .

_ آیا اکنون نظارتی برای عدم وجود ملانین در شیر خشک های وارداتی وجود دارد ؟

باید گفت شیر خشک صنعتی وارداتی کشور را اداره کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت از همه لحاظ مورد بررسی قرار می دهد و از این نظر جای هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان نیست اما اگر بازرگان هستید و قصر خرید و وصادرات دارید می توانید از نمونه تولیدی ایرانی شیر خشک صنعتی مغانه استفاده کنید که از همه نظر مورد تایید است .

آمار صادرات و واردات شیر خشک صنعتی

تولید و تجارت شیر خشک صنعتی

تجهیزات مورد نیاز برای تولید شیر خشک صنعتی مغانه

راه اندازی خط تولید شیر خشک صنعتی مانند دیگر صنایع تبدیلی به مجموعه ای از تجهیزات نیاز دارد . بعضی از این تجهیزات عبارتند از:

  • انواع مخازن و پمپ ها
  • دستگاه پاستوریزاسیون
  • خشک کننده ها ( درایر ها )
  • سیستم پایپینگ
  • اپراتورهای تغلیظ

قسمتی از تجهیزات کارخانه تولید شیر خشک صنعتی در داخل کشور تولید می شود و الباقی از کشور هایی مثل هند و چین تامین می شود .

سرمایه گذاری در طرح تولید شیر خشک صنعتی

ذکر این نکته درباره سرمایه گذاری در تولید شیر خشک صنعتی ضروری است که امکان سرمایه گذاری با سطوح تکنولوژیک مختلف و سطح سرمایه گذاری بیشتر یا کم تر وجود دارد.

لازم به ذکر است نوسانات نرخ ارز در حجم سرمایه گذاری بی تاثیر نیست . در ادامه مطلب پیش بینی مقدار سرمایه گذاری در این صنف گفته می شود . توجه کنید که عددهای اعلام شده تقریبی هستند و بر طبق نوسانات قیمتی در بازار قطعا دستخوش تغییر هم خواهند شد .

ظرفیت خط تولید بصورت سالیانه : 3 هزار تن

مساحت زمین احتیاجی برای این کار : 10 هزار متر مربع

نرخ برابر دلار: 34 هزار تومان

زیر بنای کارخانه تولید : 3500 متر مربع

تعداد نیروی انسانی تولید : 40 نفر

ماشین آلات و تجهیزات : 16 میلیارد تومان

میزان سرمایه گذاری ثابت : 32 میلیارد تومان بدون احتساب زمین مورد نیاز

نرخ بازده داخلی در سال مبنا : 34 درصد

تجارت شیر خشک صنعتی در جهان

تجارت شیر خشک صنعتی به دلیل استفاده های زیاد از آن ، از جایگاه خاص و حائز اهمیتی برخوردار است و بر اساس آمارهای جهانی در سال 2019 ، شیر خشک صنعتی ( پودر شیر) 5/1 درصد چربی با کد تعرفه 040210، 401 امین محصول معامله شده در جهان می باشد.

مقدار معاملات انجام شده شیر خشک صنعتی حدودا 7.76 میلیارد دلار تخمین زده شده است .

قدم های صادرات شیر خشک صنعتی

 می توان مجموعه قدم های صادرات شیر خشک صنعتی را به ترتیب زیر مطرح کرد:

  1. شناسایی کردن بازار هدف و بررسی نیازهای آن
  2. بررسی کردن قوانین صادراتی شیر خشک صنعتی
  3. رایزنی کردن با مشتری احتمالی درباره صادرات شیر خشک صنعتی
  4. تهیه نمودن شیر خشک از مرکزی تایید شده و ثبت شده
  5. فراهم سازی مدارک صلاحیت صادرات شیر خشک صنعتی
  6. درخواست کردن مجوز و صادرات شیر خشک صنعتی
  7. اعلام کردن ورود محموله صادراتی به گمرک
  8. تایید کردن نهایی و صادرات محصول مورد نظر

صادرات و واردات شیر خشک صنعتی در ایران

طبق گفته رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی ، همه ساله مقدار قابل توجه ای مازاد تولید شیر خشک در ایران وجود دارد که قادر است مقدار قابل توجهی از صادرات را به همراه داشته باشد.

مطابق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران مقدار صادرات شیر خشک صنعتی با چربی کم تر از 5/1 درصد و با کد تعرفه 04021020، در سال 1399 بیش تر از 11 میلیون و 448 هزار دلار اعلام شده است که این مقدار بیش ترین مقاصد صادراتی شیر خشک صنعتی ایران کشور هایی همچون افغانستان ، پاکستان ، سوریه و عراق بوده اند .

در مدت مشابه مقدار واردات شیر خشک صنعتی حدودا  3 میلیون و 348 هزار دلار برآورد و گزارش شده است .

سوالات متداول

با توجه به شبکه گسترده تامین کنندگان این شرکت قادر به تامین سفارشات شما در هر اندازه خواهد بود.

روابط گسترده ای با کشورهای همسایه وجود دارد ولی امکان ارسال محصولات به تمام نقاط دنیا توسط تیم برون مرزی هولدینگ ساتیس امکانپذیر می باشد.

مشاورین متخصص ساتیس در زمینه های مختلف، پاسخگوی شما در زمینه های تخصصی میباشند.

جهت سفارش همین الان با کارشناسان هولدینگ ساتیس تماس بگیرید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت